STRES DÖNÜŞÜM EGZERSİZİ

Pleiades® Egzersiz

STRES DÖNÜŞÜM EGZERSİZİ

STRES DÖNÜŞÜM EGZERSİZİ

Bu yazımızda Beden parasempatik sisteminin merkezi olan ve bedenimizin ikinci beyni olarak tanımlanan “Bağırsak Beyin” üzerinde bir egzersiz çalışmasından bahsedeceğim. Aslında egzersiz olarak ifade edilse de bir çaba gerektirmeyen kolay bir uygulamadır.

Bu uygulama ile stres seviyenizde azalma ve buna bağlı parasempatik sistemde bir aktivasyon meydana gelecektir. Bu egzersizi her gün istediğiniz zamanlarda uygulayabilirsiniz.

Bu egzersiz için temiz, havalandırılmış ve elektrikli cihazların fişinin çekilmiş olduğu bir ortama ihtiyacımız olacaktır. Bununla beraber ortamın loş veya karanlık olması egzersizden maksimum fayda görmemizi sağlayacaktır.

Üzerinizde bedeninizi rahatsız etmeyecek ve sınırlı hissettirmeyecek elbiseler olması tercih edilmelidir. Sessizliği sağladıktan sonra sırt üstü uzanarak, ellerinizi ve ayaklarınızı iki yana hafifçe açarak uzanın.

Ellerinizin avuç içleri dışa dönük olmalıdır. Nefesinizi sakinleştirin ve bedeninizin gevşemesine izin verin. Bedeninizde kasılmış hissettiğiniz yerler varsa kendinizi serbest bırakarak gevşemesine izin verin.

Gözlerinizi kapalı olarak tutmanız tercih edilir. Gevşeyin ve bedeniniz serbest haldeyken ellerinizin avuç içlerini veya ayaklarınızın altını hissedin. Sadece hissedin ve hissetmek için çaba göstermeyin.

Bu şekilde çaba gösterirseniz direnç oluşturabilirsiniz. Avuç içlerinde veya ayaklarınızın altında farklı hisler hissetmeye başlayabilirsiniz. Bu egzersizin özelliği, egzersize sizin dahil olmamanızdır. Sizin buradaki tüm işleviniz sadece hissetmektir. Hissettiğiniz her ne ise onu takip etmek ve ona odaklanmaktır.

El ve ayaklarda elektriklenme, karıncalanma veya ısı değişimleri olabilir veya hiçbir farklılık olmayabilir bunlar egzersizin olup olmamasıyla ilgili değildir. Unutmamanız gereken bunu siz yapmıyorsunuz. Bedeninize yapması için izin veriyorsunuz. Yani aradan çekiliyor ve izliyorsunuz.

Örnek olarak, ellerinizin avuç içlerini hissederken birden farklı hisler belirirse (Bu hisler değişkendir) bilincinizi o hislere odaklayın, farkedeceksiniz ki siz odaklandıkça hisler artıyor. Yani sizin hissetmeye çalışmanız ile değil bilincinizi o hisse odaklamanızla hisler aktive oluyor.

Hisler artmaya başladığında bilincinizi ellerinizden veya ayaklarınızdan yukarı doğru yavaş yavaş odaklamaya devam edin. Göreceksiniz ki hislerde bilincinizin odaklandığı bölgeye doğru kaymaya başlıyor. Bu şekilde hisleri bedeninize yayabilir ve her yanınızı sarmasını sağlayabilirsiniz.

Bedeniniz de tepkiler ve istemsiz hareketler veya duygusal bir tepkime oluşabilir. Bu egzersiz her bireyde farklı geri bildirimlere neden olabilir. Ancak her ne deneyim yaşıyorsanız sadece izleyin ve olmasına izin verin. Bu şekilde bedeninizin kendi sezgisel zekası ile kendi sistemini dengelediğine şahit olabilirsiniz.

Egzersizin süresini kendiniz belirleyebilirsiniz. Bu egzersiz bedeninizin kendi zekası kendi orjinal dengesini bulması üzerine işlemektedir. Sinir sisteminin dengelenmesi için farklı bir aktivasyon yoludur. Tüm varlığınızda başlayacak olan dönüşümün ilk adımlarını bu egzersizle deneyimleyebilirsiniz.

Hiçbir şey hissetmeseniz bile aklınıza geldikçe uygulamaya devam edin. Beden hassasiyetinin artması hemen olmayabilir ama egzersiz işlevini yapmaya devam edebilir. Geceleri uyumadan önce egzersizi hatırlamanız başlamak için yeterli olacaktır. Sadece aradan çekilerek ve belli bir ritüel uygulamadan rahatlıkla uygulayabileceğiniz bu egzersiz hayatınıza beklemediğiniz sürprizler katabilir.

 

Makalelerimize abone olabilirsiniz!

Bu bloga abone olmak ve e-posta ile bildirimler almak için e-posta adresinizi girin.

 

 

  • 99
  •  
  •  
  •  
  •  
Etkinlik Takvimi